Sunday, July 12, 2009

MAKE A COMPLAIN TO LAP
PIC: To make a complain onlinePIC: New Meter
Website: www.lap.com.my/web
I made complained online on how they changed my meter suddenly and the man in-charge could not produce any official documents except for details of the owners address and names. And he was not polite to tell me why they have to change the water meter but saying harshly that they have their rights to change it anytime. I also have my rights not to change the meter without any official documents. Others could not object because they cannot verse in either BM or English. Thanks for everything Mr. Sub-Contractor! Below shows how my complain sounds like:

Selaku penduduk sekitar Taman Kami, saya kecewa dengan tindakan LAP tanpa sebarang notis, surat rasmi atau makluman secara spontan menukar meter rumah oleh sub-kontraktor yang tidak mempunyai sebarang identiti pada hari Sabtu dimana saya tidak dapat mengenal pasti samada penukaran tersebut arahan LAP ataupun tidak. Sub-kontraktor ini memberitahu saya yang pihak LAP mempunyai kuasa untuk menukar meter air bila-bila masa dan jika saya ingin mengadu saya perlu ke pejabat LAP pada hari Isnin. Jika berlaku penipuan pun saya tidak dapat menghalang disebabkan pengesahan hanya dapat dibuat dua hari lagi. Saya risau sebab kebelakangan ini ada saja pencuri meter.Harap tindakan yang sewajarnya dibuat supaya perkara ini tidak berulang. Terima kasih atas kerjasama yang bakal diberi.

No comments:

Admin

Welcome back. Please do make a comment and vote. My comment is just personal opinion.